Nenechte to dojít tak daleko!
Starat se o vlastní zdraví znamená přínos i pro zaměstnavatele. Ten rozumný to ví a rád vám umožní najít vyrovnanější přístup k práci.
Čas od času je samozřejmě rozumné vzít si dovolenou. Máte na ni zákonný nárok. Ale někdy to třeba opravdu vážně nejde ‒ ať už na straně firmy, která získala nové zakázky, nebo kvůli osobním plánům, na jejichž uskutečnění chcete čerpat dovolenou.
Neplýtvejte dovolenou, i v plavkách se dá pracovat
Není ale důvod v horkém létě, které právě začíná, sedět dennodenně v kanceláři u počítače. Celou řadu činností dneska můžete dělat na dálku ‒ ať už díky balíčku cloudových služeb Microsoft 365, nebo konkurenčním produktům od Googlu či jiných poskytovatelů.
Powerpointové prezentace, excelové reporty nebo texty ve Wordu můžete zpracovávat kdekoli, kde máte internet ‒ což je dneska prakticky vzato všude. Proč nepracovat v plavkách s nohama ve vodě nebo se při práci neopalovat na louce?
Nikdo to přece nemusí vidět ‒ ale pokud potřebujete něco probrat s kolegy nebo zákazníky, stačí obléct si formálnější košili a domluvit se online třeba prostřednictvím aplikace Teams.
Aplikace, které z vás udělají digitální nomády
Jako digitální nomádi se označují lidé, kteří ke své práci nepotřebují v podstatě nic než notebook, svoji hlavu a jeden batoh se základním oblečením a hygienickými potřebami. A pochopitelně internet v mobilu (nebo wifi připojení v solidním hotelu, kavárně nebo jiném bezpečném místě). Na cestách po Česku, ale i exotické cizině, běžně pracují IT specialisté, online marketéři nebo lidé zabývající se psaním, překládáním nebo grafikou.
Proč byste tak ale nemohli občas fungovat i vy, když se domluvíte se svým zaměstnavatelem? V dnešní době to není velký problém ‒ vašeho šéfa zajímá především, jestli je práce včas hotová.
Kromě aplikací, které jsou součástí cloudového balíčku, se hodí znát i některé další, které vaše pracovní dovednosti rozšíří:
- ke sladění týmu sice můžete vystačit s tabulkou v Excelu, ale pohodlnější a přehlednější nástroj je například Trello: na přehledné tabuli vidíte karty jednotlivých projektů nebo úkolů
- mít přehled o tom, co jste dělali a kolik času vám to zabralo, umožňuje aplikace Toggl: může fungovat jako pracovní výkaz pro vašeho šéfa nebo podklady k fakturaci času za práci pro vaše klienty
- pro komunikaci nemusíte používat jenom e-mail nebo Teamsy ‒ pro okamžité chaty je mezi lidmi oblíbený WhatsApp, pro firemní prostředí vhodnější je Slack, který umožňuje uzavřenou komunikaci interního týmu i vytvoření otevřené skupiny, do které se může připojit kdokoli
- pokud spravujete sociální sítě, potřebujete upravit obrázky nebo vytvořit jednoduchou grafiku na web nebo i do tisku, i bez hlubších znalostí pravidel grafického designu to zvládnete díky uživatelsky přívětivé aplikaci Canva