Nenechte to dojít tak daleko!

Starat se o vlastní zdraví znamená přínos i pro zaměstnavatele. Ten rozumný to ví a rád vám umožní najít vyrovnanější přístup k práci.
Čas od času je samozřejmě rozumné vzít si dovolenou. Máte na ni zákonný nárok. Ale někdy to třeba opravdu vážně nejde ‒ ať už na straně firmy, která získala nové zakázky, nebo kvůli osobním plánům, na jejichž uskutečnění chcete čerpat dovolenou.

Neplýtvejte dovolenou, i v plavkách se dá pracovat

Není ale důvod v horkém létě, které právě začíná, sedět dennodenně v kanceláři u počítače. Celou řadu činností dneska můžete dělat na dálku ‒ ať už díky balíčku cloudových služeb Microsoft 365, nebo konkurenčním produktům od Googlu či jiných poskytovatelů.

Powerpointové prezentace, excelové reporty nebo texty ve Wordu můžete zpracovávat kdekoli, kde máte internet ‒ což je dneska prakticky vzato všude. Proč nepracovat v plavkách  s nohama ve vodě nebo se při práci neopalovat na louce?
Nikdo to přece nemusí vidět ‒ ale pokud potřebujete něco probrat s kolegy nebo zákazníky, stačí obléct si formálnější košili a domluvit se online třeba prostřednictvím aplikace Teams.

Aplikace, které z vás udělají digitální nomády

Jako digitální nomádi se označují lidé, kteří ke své práci nepotřebují v podstatě nic než notebook, svoji hlavu a jeden batoh se základním oblečením a hygienickými potřebami. A pochopitelně internet v mobilu (nebo wifi připojení v solidním hotelu, kavárně nebo jiném bezpečném místě). Na cestách po Česku, ale i exotické cizině, běžně pracují IT specialisté, online marketéři nebo lidé zabývající se psaním, překládáním nebo grafikou.

Proč byste tak ale nemohli občas fungovat i vy, když se domluvíte se svým zaměstnavatelem? V dnešní době to není velký problém ‒ vašeho šéfa zajímá především, jestli je práce včas hotová.

Kromě aplikací, které jsou součástí cloudového balíčku, se hodí znát i některé další, které vaše pracovní dovednosti rozšíří:

  • ke sladění týmu sice můžete vystačit s tabulkou v Excelu, ale pohodlnější a přehlednější nástroj je například Trello: na přehledné tabuli vidíte karty jednotlivých projektů nebo úkolů
  • mít přehled o tom, co jste dělali a kolik času vám to zabralo, umožňuje aplikace Toggl: může fungovat jako pracovní výkaz pro vašeho šéfa nebo podklady k fakturaci času za práci pro vaše klienty
  • pro komunikaci nemusíte používat jenom e-mail nebo Teamsy ‒ pro okamžité chaty je mezi lidmi oblíbený WhatsApp, pro firemní prostředí vhodnější je Slack, který umožňuje uzavřenou komunikaci interního týmu i vytvoření otevřené skupiny, do které se může připojit kdokoli
  • pokud spravujete sociální sítě, potřebujete upravit obrázky nebo vytvořit jednoduchou grafiku na web nebo i do tisku, i bez hlubších znalostí pravidel grafického designu to zvládnete díky uživatelsky přívětivé aplikaci Canva
Jak přesvědčit šéfa, abyste mohli více pracovat online, vám neporadíme. Ale rádi pro vaši firmu budeme pracovat jako nonstop ajťák.
 
ANCHOR_TOP_TITLE

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti